ALAPSZABÁLY

Az Apagy Horgászegyesület

Alapszabálya

Az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek m?ködésér?l és támogatásáról  szóló 2011. évi CLXXV. törvény valamint a 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvr?l felhatalmazása alapján, az Alapszabály id?közben bekövetkezett módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt szövege

 

Általános rendelkezések

1.

  • Az Egyesület neve: Apagy Horgászegyesület
  • Székhelye: 4553 Apagy, Kossuth u. 145.
  • M?ködése kiterjed az ország egész területére.
  • Kiadásait tagdíjakból, napijegyb?l, valamint természetes- és jogi személyek adományaiból fedezi.
  • Az Egyesület pecsétje: köralakú, köriratban az Egyesület neve, Székhelye és egy hal látható.
  • Az alapítás éve: 1990.
  • Az Egyesület az Alapszabályban meghatározott cél szerinti tevékenységet (alapcél szerinti tevékenység) folytathat és – célja megvalósítása gazdasági feltételeinek biztosítása érdekében – gazdasági-vállalkozási tevékenységet is végezhet, amennyiben ez az alapcél szerinti tevékenységét nem veszélyezteti.

 

Az Egyesület célja

2.

  1. Az egészséges életmódra nevelés, a szabadid? kulturált eltöltésének a biztosítása.
  2. A horgászat, a versenyhorgászat, horgászsport népszer?sítése és fejlesztése.
  3. Az Egyesületi tagság horgászérdekeinek képviselete és védelme, valamint a kedvez? horgászlehet?ségek megteremtésének el?segítése.
  4. A tagság igény szerinti ellátása a horgászathoz szükséges okmányokkal.
  5. A horgászoknak, a horgász erkölcs és etika írott és íratlan szabályainak betartására és betartatására szolgáló ismeretek közreadása.
  6. A természet védelme, kiemelten a horgászvíz és az abban található él?világ, valamint a vízpart tisztaságának megóvása, tevékenyen fellépés a károkozókkal szemben.
  7. A fiatalok bevonása a horgászsportba, a természet, a vízparti környezet védelmére való nevelésük, a gyermek és ifjúság horgászok oktatása, ismereteik fejlesztése által a horgász és a versenysport utánpótlás megteremtése.
  8. Anyagi lehet?ségekhez mérten biztosítja a rendszeres egyesületi élethez szükséges feltételeket, a horgászattal összefügg? szakismeretek gyarapítását.
  9. El?segíti, hogy tagjai a horgászattal összefügg? törvényeket, jogszabályokat, el?írásokat, egyéb rendelkezéseket, a horgászrend szabályait megismerjék, betartsák és betartassák.
  10. A saját szabályzatainak a betartásával és betartatásával segíti a halászati törvény és horgászrend ellenes cselekmények megel?zését és elkerülését, valamint a vizek és a természet tisztaságának védelmét.

 

Az Egyesület tevékenysége TEÁOR szerint

3.

  1. 9319 Egyéb sporttevékenység
  2. 9329 Máshova nem sorolt egyéb szórakoztatás, szabadid?s tevékenység
  3. 6820 Saját tulajdonú, bérelt ingatlan bérbeadása, üzemeltetése

 

Egyesületi tagság keletkezése, megszünése

4.

4.1 Az Egyesület tagja minden olyan természetes és jogi (vagy jogi személyiséggel nem rendelkez?, de jogszabály által elismerten m?köd? szervezet) személy, aki az Alapszabály rendelkezéseit magára nézve kötelez?nek elfogadja, és akinek tagfelvételi kérelmét az elnökség jóváhagyja. A jogi (vagy jogi személyiséggel nem rendelkez?, de jogszabály által elismerten m?köd? szervezet) személy tag jogait képvisel?je utján gyakorolja.

4.2 Az Egyesület pártoló tagja lehet az a magyar és külföldi magán- vagy jogi személy, aki adományaival segíti az Egyesület vagy a Megyei Horgász Szövetség munkáját, továbbá anyagi, támogatást nyujtanak, de abban tagként nem kíván részt venni.

4.3 Az Egyesületnek nem lehet tagja az, aki horgászjegy váltásának tilalma, illet?leg az egyesületi tagságot kizáró horgász fegyelmi büntetés hatálya alatt áll.

 

5.

Az egyesületi tagság megsz?nik:

  1. a tag kilépésével;
  2. a tag kizárásával;
  3. a tag halálával vagy jogutód nélküli megsz?nésével.

 

 

6.

6.1 Kilépés: A tag tagsági jogviszonyát az Egyesület elnökéhez intézett írásbeli nyilatkozattal bármikor, indokolás nélkül megszüntetheti, kivéve ha a tag ellen fegyelmi eljárás van folyamatban illetve a tag az Egyesülettel szemben fennálló kötelezettségeit az el?írt határid?ig nem teljesítette.

 

7.

7.1 A jogszabályt, az Alapszabályt vagy az egyesületi határozatot sért? vagy az Egyesület céljával összeegyezhetetlen tagi magatartás esetén alkalmazható jogkövetkezmények:

Kizárás: Az egyesületi jogviszony kizárással megszüntethet?, ha az egyesületi tag jogszabályt, a halgazdálkodási törvényt, az Egyesület Alapszabályát vagy közgy?lési határozatát súlyosan vagy ismételten sért? magatartása esetén is, bármely egyesületi tag vagy egyesületi szerv kezdeményezésére.

Kizárásra fegyelmi eljárás lefolytatását követ?en kerülhet sor. Amennyiben a bizonyítékok egyértelm?ek a fegyelmi eljárást lefolytató szerv (fegyelmi bizottság az elnök jóváhagyásával) a fegyelmi eljárás mell?zésével is meghozhatja a határozatát. Fentiek alapján a taggal írásban közölni kell az eljárás megindítását, annak okát, bizonyítékait. A tagnak joga van – amennyiben kéri a fegyelmi eljárás lefolytatását – észrevételeinek el?adására írásban, illetve a döntéshozó szerv el?tt is megteheti ezt.

Fegyelmi eljárás mell?zésével kizárható továbbá az egyesületi tag, ha a közgy?lés által megállapított tagdíjat az Alapszabályban rögzített határid?re nem fizeti meg, err?l az elnökség írásban határid? megjelölésével értesítette és a kit?zött határid? eredménytelenül telt el.

A tag kizárását kimondó határozatot írásba kell foglalni és indokolással kell ellátni; az indokolásnak tartalmaznia kell a kizárás alapjául szolgáló tényeket és bizonyítékokat, továbbá a jogorvoslati lehet?ségr?l való tájékoztatást. A kizáró határozatot a taggal közölni kell. A kizáró határozat ellen fellebbezésnek helye nincs.

7.2 Elhalálozás, vagy kizárás esetén a tagdíjfizetés kötelezettség megsz?nik, de a már befizetett tagdíjak és egyéb díjak vissza nem követelhet?k. Elhalálozás esetén az Egyesület elnöksége, egyéni elbírálás alapján méltányosságból, a már befizetett díjak id?arányos részét visszatérítheti.

7.3 Az Egyesület tagja, vezet? tisztségvisel?je és felügyel?bizottsági tagja kérheti a bíróságtól a tagok és a jogi személy szervei által hozott határozat hatályon kívül helyezését, ha a határozat jogszabálysért? vagy az lapszabályba ütközik.

A határozat hatályon kívül helyezése iránt attól az id?ponttól számított harminc napon belül lehet keresetet indítani az Egyesület ellen, amikor a jogosult a határozatról tudomást szerzett vagy a határozatról tudomást szerezhetett volna. A határozat meghozatalától számított egyéves, jogveszt? határid? elteltével per nem indítható.

 

A tagok jogai és kötelezettségei

8.

Az Egyesület minden tagja azonos szavazati joggal rendelkezik, és részt vehet az Egyesület m?ködését érint? minden kérdésr?l rendelkezni jogosult közgy?lés döntéshozatalában. A szavazati jogát minden tag személyesen gyakorolhatja. Tisztségvisel?ül bármelyik tag megválasztható. 18. életévüket be nem töltött tagok olyan tisztségre nem választhatóak, melynek betöltése esetén önálló képviseleti jog illetné. Részt vehetnek és véleményt alkothatnak az Egyesület rendezvényein, jogosultak az Egyesület által nyújtott szolgáltatásokat igénybe venni. Kötelesek az Egyesület szerveinek határozatait betartani és kötelesek eleget tenni az Alapszabályban meghatározott kötelezettségeknek. A tag segítheti az Egyesületet feladatai teljesítésében, a halállomány védelmében.

 

9.

Az Egyesület tagja köteles tagdíjat fizetni. Az éves tagdíj és a halasítási hozzájárulást a közgy?lés jogosult megállapítani, melyr?l határozatot hoz. Az újonnan belépó tagok a tagdíj 50%-át és a halasítási hozzájárulás mértékét a tagsági viszony létesítésének napján, a következ? 50%-át június 10-ig az Egyesület pénztárába köteles befizetni. A már korábban tagsági jogviszonyban lév? tagok a tagdíj 50 %-át tárgyév március 15-ig, a következ? 50%-át június 10-ig az Egyesület pénztárába köteles befizetni.

 

Az Egyesület szervei: közgy?lés és tisztségvisel?k

10.

10.1 Az Egyesület döntéshozó szerve a közgy?lés. A Közgy?lés a tagok összessége, amely az Egyesületet érint? minden kérdésben dönthet.

10.2 A közgy?lés hatáskörébe tartozik:

  1. az Alapszabály elfogadása módosítása;
  2. az Egyesület megsz?nésének, egyesülésének és szétválásának elhatározása;
  3. a vezet? tisztségvisel? (elnök és elnökség tagjai) megválasztása 5 évre, visszahívása;
  4. az éves költségvetés elfogadása;
  5. az éves beszámoló – ezen belül az ügyvezet? szervnek (elnökség) az Egyesület vagyoni helyzetér?l szóló jelentésének – elfogadása;
  6. azok a kérdések, amelyeket az Alapszabály vagy bármely jogszabály a Közgy?lés kizárólagos határkörébe utal;
  7. a felügyel? bizottság elnökének és tagjainak megválasztása 5 évre, és visszahívásuk valamint a fegyelmi bizottság elnökének és tagjainak megválasztása és visszahívása;
  8. tagdíj összegének megállapítása.

10.3 A közgy?lést az elnökség hívja össze évente legalább egyszer. Az Egyesület a közgy?lését az Egyesület mindenkori székhelyén vagy az Elnökség által kijelölt és a meghívóban szerepeltetett helyszínen tartja. A közgy?lést a jogszabályban meghatározott rendkívüli esetekben is össze kell hívni. A közgy?lésre a meghívást a hely, az id?pont és a javasolt napirendi pontok megjelölésével legalább 15 (tizenöt) nappal korábban meg kell küldeni a tagok részére a helyben szokásos módon. Helyben szokásos módnak min?sül az írásbeli értesítés, valamint az Egyesület székhelyén történ? kifüggesztés.

A közgy?lési meghívónak az alábbiakat kell tartalmaznia:

  1. jogi személy nevét és székhelyét;
  2. az ülés idejének és helyszínének megjelölését;
  3. az ülés napirendjét.

A napirendet a meghívóban olyan részletességgel kell feltüntetni, hogy a szavazásra jogosultak a tárgyalni kívánt témakörökben álláspontjukat kialakíthassák.

Ha a döntéshozó szerv ülését nem szabályszer?en hívták össze, az ülést akkor lehet megtartani, ha az ülésen valamennyi részvételre jogosult jelen van, és egyhangúlag hozzájárul az ülés megtartásához.

A döntéshozó szerv ülésén a szabályszer?en közölt napirenden szerepl? kérdésben hozható határozat, kivéve, ha valamennyi részvételre jogosult jelen van és a napirenden nem szerepl? kérdés megtárgyalásához egyhangúlag hozzájárul.

A tagok és az Egyesület szervei az Egyesület elnökségének címzett levélben a napirend kiegészítését kérhetik a közgy?lési meghívó kézbesítését?l vagy közzétételét?l számított 5 napon belül.

10.4 Az elnökség köteles a közgy?lést összehívni a szükséges intézkedések megtétele céljából, ha:

  1. az Egyesület vagyona az esedékes tartozásokat nem fedezi;
  2. az Egyesület el?reláthatólag nem lesz képes a tartozásokat esedékességkor teljesíteni;
  3. az Egyesület céljainak elérése veszélybe került.

Ezen okok alapján összehívott közgy?lésen a tagok kötelesek az összehívásra okot adó körülmény megszüntetése érdekében intézkedést tenni vagy az Egyesület megszüntetésér?l dönteni.

10.5 A közgy?lési meghívónak tartalmaznia kell azt a figyelmeztetést, hogy amennyiben az eredeti id?pontra összehívott Közgy?lés határozatképtelen, úgy a meghirdetett id?pontot követ? fél óra múlva összehívott megismételt Közgy?lést – az eredeti napirendben szerepl? kérdések vonatkozásában – a megjelentek számára tekintet nélkül határozatképesnek kell tekinteni.

A szabálytalanul összehívott közgy?lés határozatképes, ha az ülésen valamennyi részvételre jogosult jelen van, és egyhangúlag hozzájárul az ülés megtartásához. Az ülésen csak a szabályszer?en közölt napirenden szerepl? kérdésben hozható határozat, kivéve, ha valamennyi részvételre jogosult jelen van és a napirenden nem szerepl? kérdés megtárgyalásához egyhangúan hozzájárul.

10.6 Közgy?lést össze kell hívni, ha azt a bíróság elrendeli, illet?leg, ha legalább a tagok 30%-a – az ok és a cél írásban történ? megjelölésével – kívánja. A tagok írásbeli kérelme alapján az Elnökség a kérelem beérkezést követ? 30 napon belül, a kérelemben megjelölt ok megjelölésével, gondoskodik a Közgy?lés összehívásáról.

10.7 A közgy?lés határozatait általában egyszer? szótöbbséggel, nyílt szavazással hozza. Nem szavazhat az, határozat meghozatalakor:

  1. akit a határozat kötelezettség vagy felel?sség alól mentesít vagy a jogi személy terhére másfajta el?nyben részesít;
  2. akivel a határozat szerint szerz?dést kell kötni;
  3. aki ellen a határozat alapján pert kell indítani;
  4. akinek olyan hozzátartozója érdekelt a döntésben, aki a jogi személynek nem tagja vagy alapítója;
  5. aki a döntésben érdekelt más szervezettel többségi befolyáson alapuló kapcsolatban áll;
  6. aki egyébként személyesen érdekelt a döntésben.

10.8 A közgy?lés határozatképes, ha a tagok több mint fele jelen van. Határozatképtelenség esetén az ugyanolyan napirenddel összehívott ismételt közgy?lés a megjelentek számára tekintet nélkül határozatképes, amennyiben a tagságot erre a jogkövetkezményre a megismételt közgy?lés meghívójában, illetve ugyanazon a napon tartandó megismételt közgy?lés esetén az eredeti, rendes közgy?lés meghívójában figyelmeztették. Ugyanazon a napon – változatlan napirend mellett – fél órával kés?bb az eredetileg határozatképtelen közgy?lés érvényesen megtartható, amennyiben ezt a meghívó tartalmazza.

A közgy?lés ülését az elnök, távolléte esetén a titkár vezeti. A közgy?lés az ülés megkezdése el?tt egyszer? szótöbbséggel, nyílt szavazással, 1 f? jegyz?könyvvezet?t és 2 f? jegyz?könyv hitelesít?t választ. A 2 f? jegyz?könyv hitelesít? egyben ellátja a szavazatszámláló bizottság feladatait is.

A közgy?lés által hozott határozatokat az elnök a szavazatok összeszámlálását követ?en szóban kihirdeti. A határozatokat 8 napon belül írásba kell foglalni, ajánlott, tértivevényes küldeményként az érintett személyekkel postai úton közölni kell.

10.9 Az Egyesület Alapszabályának módosításához a jelen lév? tagok háromnegyedes szótöbbséggel hozott határozata szükséges.

Az Egyesület céljának módosításához és az Egyesület megsz?nésér?l szóló közgy?lési döntéshez a szavazati joggal rendelkez? tagok háromnegyedes szótöbbséggel hozott határozata szükséges.

 

 

 

 

Az Elnökség

11.

11.1 Az Egyesület képviseletét a Közgy?lés által választott 5 f?b?l álló Elnökség látja el. Az Elnökség tagjai az ugyancsak közgy?lés által megválasztott elnök, alelnök, titkár, gazdasági vezet? és versenyfelel?s.

A közgy?lés mind az Elnökség tagjait, mind a tisztségvisel?ket (képvisel?ket) 5 évre választja. Két közgy?lés közötti id?ben az Elnökség dönt minden olyan kérdésben, amely nem tartozik kizárólag a közgy?lés hatáskörében. Döntéseir?l, intézkedéseir?l a következ? közgy?lésen az Elnökség köteles beszámolni. Az Elnökség jogosult az Egyesületet terhel? kötelezettségek és illet? jogok vállalásáról – a közgy?lés ill. tagok felé beszámolási és tájékoztatási kötelezettség mellett – dönteni.

Az Elnökség minimum három tag jelenléte esetén határozatképes. Az Elnökség szükséghez képest – de legalább fél évente tart ülést, melyet az Elnök hív össze. Az Elnökség ülésére minden tagot a napirend közlésével kell meghívni úgy, hogy a meghívók elküldése és az ülés napja között legalább 8 nap id?köznek kell lennie.

Az Elnökség ügyrendjét maga határozza meg. Döntéseit egyszer? szótöbbséggel, nyílt szavazással hozza, kivéve azokat az eseteket, ahol jogszabály min?sített többséget ír el?.

Az Elnökség feladatai:

  1. az Egyesület napi ügyeinek vitele, az ügyvezetés hatáskörébe tartozó ügyekben a döntések meghozatala;
  2. a beszámolók el?készítése és azoknak a közgy?lés elé terjesztése;
  3. az éves költségvetés elkészítése és annak a közgy?lés elé terjesztése;
  4. az Egyesületi vagyon kezelése, a vagyon felhasználására és befektetésére vonatkozó, a közgy?lés hatáskörébe nem tartozó döntések meghozatala és végrehajtása;
  5. az Egyesület jogszabály és az Alapszabály szerinti szervei megalakításának és a tisztségvisel?k megválasztatásának el?készítése;
  6. a közgy?lés összehívása, a tagság és az Egyesület szerveinek értesítése;
  7. részvétel a közgy?lésen és válaszadás az Egyesülettel kapcsolatos kérdésekre;
  8. a tagság nyilvántartása;
  9. az Egyesület határozatainak, szervezeti okiratainak és egyéb könyveinek vezetése;
  10. az Egyesület m?ködésével kapcsolatos iratok meg?rzése;
  11. az Egyesületet érint? megsz?nési ok fennállásának mindenkori vizsgálata és annak bekövetkezte esetén az e törvényben el?írt intézkedések megtétele;
  12. az Alapszabály felhatalmazása alapján a tag felvételér?l való javaslattétel;
  13. szükség szerint a fegyelmi jogkör gyakorlása a fegyelmi bizottság közrem?ködésével;
  14. határoz egyes tagok tagdíjának mérséklésére, kedvezmények nyújtására;
  15. jóváhagyja a fegyelmi szabályzatot.

11.2 Az Elnök jogai és kötelességei:

  • az Elnökség megbízása alapján a közgy?lés összehívása,
  • a tagság pénzér?l a kezel?ket elszámoltatja,
  • a kiadások számláit ellen?rzi,
  • megbízólevél kiadása pénzügyek intézéséhez,
  • harmadik személyekkel való szerz?dések megkötése,
  • a tagság érszrevételeit mindenkor figyelembe kell venni, a Közgy?lés határozatainak megfelel?en kell az intézkedéseket megtennie,
  • a tagságtól, illetve harmadik személyekt?l bármely címen befolyt összeg kezelését, illetve felhasználását ellen?riznie kell,
  • az Egyesület tevékenysége során keletkezett dokumentációk ellen?rzése,
  • gondoskodik a fegyelmi eljárás elinditásáról valamint a meghozott határozat jóváhagyásáról.

11.3 A titkár jogai és kötelességei:

  • az elnök akadályoztatása esetén teljes hatáskörben helyettesítheti az elnököt,
  • az elnök három hónapot meghaladó akadályoztatása esetén azonban a teljes hatáskör? helyettesítéshez a Közgy?lés hozzájárulása is szükséges.

11.4 Az alelnök jogai és kötelességei:

  • a szakmai, telepítési munka irányítása koordinálása,
  • a halállomány védelmének megszervezése,
  • az Egyesület egyéb tevékenységének irányítása.

11.5 A gazdasági vezet? jogai és kötelességei:

  • az Egyesület pénzállományának kezelése,
  • a számlák kezelése és nyilvántartása,
  • a pénztárkönyv vezetése,
  • mindennem? visszaélési lehet?ség gyanúja esetén az elnök értesítése,
  • a számlák hitelességének ellen?rzése.

11.6 A versenyfelel?s jogai és kötelességei:

  • egyesületi versenyek szervezése, lebonyolitás,
  • a Megyei Horgász Szövetség által szervezett versenyekre részvev?k toborzása.

11.7 A vezet? tisztségvisel?i megbízatás megsz?nése:

  1. határozott idej? megbízatás esetén a megbízás id?tartamának lejártával;
  2. megszüntet? feltételhez kötött megbízatás esetén a feltétel bekövetkezésével;
  3. visszahívással;
  4. lemondással;
  5. a vezet? tisztségvisel? halálával vagy jogutód nélküli megsz?nésével;
  6. a vezet? tisztségvisel? cselekv?képességének a tevékenysége ellátásához szükséges körben történ? korlátozásával;
  7. a vezet? tisztségvisel?vel szembeni kizáró vagy összeférhetetlenségi ok bekövetkeztével.

A jogi személy tagjai, tagság nélküli jogi személy esetén a jogi személy alapítói a vezet? tisztségvisel?t bármikor, indokolás nélkül visszahívhatják.

A vezet? tisztségvisel? megbízatásáról a jogi személyhez címzett, a jogi személy másik vezet? tisztségvisel?jéhez vagy döntéshozó szervéhez intézett nyilatkozattal bármikor lemondhat.

Ha a jogi személy m?köd?képessége ezt megkívánja, a lemondás az új vezet? tisztségvisel? kijelölésével vagy megválasztásával, ennek hiányában legkés?bb a bejelentést?l számított hatvanadik napon válik hatályossá.

12.

Mind a közgy?lés, mind az Elnökség minden lényeges döntéseit jegyz?könyvben rögzíti. A jegyz?könyvet az Elnökség tagjai és közgy?lés esetén további két tag írja alá.

 

13.

Az Egyesület iratait, bevételi és kiadási bizonylatait a gazdasági vezet? kezeli.

 

Felügyel? bizottság

14.

14.1 Az Egyesület és az elnökség gazdasági munkáját, m?ködése törvényességét három tagú Felügyel? bizottság kíséri figyelemmel. A Felügyel? bizottság az Egyesület felügyel? szerve. A Felügyel? bizottság tagjait és elnökét a közgy?lés választja meg, többségi szavazattal 5 évre, az elnökség megválasztásával egyidej?leg. A tagok újraválaszthatók.

14.2 A Felügyel? bizottság a vezet? tisztségvisel?kt?l jelentést, tájékoztatást, felvilágosítást kérhet, a hivatalos iratokba megkötés nélkül betekinthet.

14.3 A Felügyel? bizottság tagja az a nagykorú személy lehet, akinek cselekv?képességét a tevékenysége ellátásához szükséges körben nem korlátozták. Nem lehet a Felügyel? bizottság tagja, akivel szemben a vezet? tisztségvisel?kre vonatkozó kizáró ok áll fenn, továbbá, aki, vagy akinek a hozzátartozója, a jogi személy vezet? tisztségvisel?je. A Felügyel? bizottság tagság megsz?nésére a vezet? tisztségvisel?i megbízatás megsz?nésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni, azzal, hogy a felügyel? bizottsági tag lemondó nyilatkozatát, a jogi személy vezet? tisztségvisel?jéhez intézi.

14.4 A Felügyel? bizottság észrevételeir?l írásban tájékoztatja az elnökséget. Amennyiben észrevételei alapján az elnökség nem teszi meg a megfelel? intézkedéseket, a Felügyel? bizottság a közgy?léshez fordulhat. Rendkívül indokolt, jogszabályban rögzített esetben felhívására az elnöknek rendkívüli elnökségi ülést vagy közgy?lést kell összehívnia az indítványtól számított 30 napon belül. Ha ez nem történik meg, a Felügyel? bizottság maga jogosult a testület összehívására. Ha súlyos és huzamosan fennálló törvény- vagy Alapszabály-sértést tapasztal és észrevételei nyomán sem az elnökség, sem a közgy?lés részér?l nem történik meg a megfelel? intézkedés, az ügyészséghez kell fordulnia.

Fegyelmi bizottság

15.

15.1 A fegyelmi bizottság elnökét és tagjait a közgy?lés választja.

15.2 A fegyelmi bizottságnak 5 tagja van.

15.3 A bizottság tagjai egyidej?leg nem lehetnek az elnökség, illetve a felügyel? bizottság tagjai.

15.4 A bizottság els? fokon eljár az egyesület választott tisztséget be nem tölt? tagjainak, valamint az elnökség és a felügyel? bizottság fegyelmi ügyeiben, az elnök kivételével.

15.5 A bizottság eljárásaiban az egyesületi fegyelmi szabályzatban foglaltakat alkalmazza.

15.6 A bizottság havonta tájékoztatja a fegyelmi helyzetr?l és a felel?sségre vonási gyakorlatról az elnökséget.

15.7 A fegyelmi bizottság tevékenységér?l évente beszámol a közgy?lésnek. A fegyelmi bizottság elnöke tanácskozási joggal jogosult részt venni az elnökség ülésén.

15.8 A fegyelmi bizottság az ügyrendjét maga állapítja meg. A fegyelmi bizottság szükség szerint, de évente legalább egy alkalommal ülésezik.

A fegyelmi bizottság ülését a bizottság elnöke, akadályoztatása esetén bármely tagja hívja össze. A napirendet is tartalmazó meghívót az ülés kit?zött id?pontja el?tt legalább 8 nappal korábban a fegyelmi bizottság valamennyi tagjának írásban, az átvételt igazolható módon kell megküldeni.

A bizottság akkor határozatképes, ha legalább három tagja jelen van az ülésen. A fegyelmi bizottság határozatait nyílt szavazással, egyszer? szótöbbséggel hozza meg.

15.9 A bizottság tevékenységét testületileg látja el, vizsgálataihoz szakért?ket is igénybe vehet. Döntéseir?l a bizottság jegyz?könyvet köteles készíteni.

 

Az Egyesület képviselete

16.

Az Egyesületet a bíróság, más hatóságok és hivatalos szervek el?tt, valamint más  szervezetekkel és harmadik személyekkel szemben az Elnök önállóan képviseli, de ezen jogkörét esetenként az elnökség bármely tagjára átruházhatja.

 

 

Az Egyesület vagyona, gazdálkodása

17.

17.1 A tagok által befizetett tagdíjak, valamint minden, a közös célt szolgáló befizetés az Egyesület vagyonát képezi. Az Egyesület vagyona oszthatatlan. Az Egyesületi tagság bármilyen módon történ? megsz?nése esetén a tagot az Egyesület vagyonából semmilyen térítés nem illeti meg.

Az Egyesület a tagok által befizetett tagdíjakból a tagok önként vállalt egyéb juttatásaiból, illet?leg a küls? támogatók által juttatott összegekkel gazdálkodik. Az Egyesület, gazdálkodása során nyereségre nem törekszik.

A tagsági díjakat az Egyesület els?sorban – fenntartási,- ügyviteli költségek, valamint az Egyesületet terhel? járadékok és adók megfizetésére használja fel.

17.2 Az Egyesület éves költségvetés alapján gazdálkodik.

17.3 Az Egyesület vállalkozási tevékenységet csak céljainak elérése érdekében, azokat nem veszélyeztetve folytathat, a gazdálkodása során elért eredményét nem oszthatja fel, hanem azt a céljai szerinti tevékenységére fordítja. Az egyesület az egyesületi cél megvalósításával közvetlenül összefügg? gazdasági tevékenység végzésére jogosult.

17.4 Az Egyesület pénzügyi és anyagi tevékenységéért, kötelezettség-vállalásaiért vagyona mértékéig felel.

17.5 Az Egyesület megsz?nése esetén vagyonáról az Alapszabály vagy a közgy?lés rendelkezik. Ha a vagyon hovafordításáról ezek nem rendelkeznek, továbbá ha az Egyesület feloszlatással sz?nik meg vagy a felügyel? szerv ennek megsz?nését állapítja meg, vagyona a hitelez?k kielégítése után állami tulajdonba kerül, és azt közérdek? célra kell fordítani.

17.6 Az Egyesület m?ködésér?l a külön jogszabályok el?írásai szerinti üzleti könyveket kell vezetni és azokat az üzletév végén le kell zárni. Az üzletév végével a képvisel? az Egyesület gazdálkodásáról a közgy?lés számára mérleget, a gazdálkodás eredményér?l vagyonkimutatást készít.

 

A testületi összeférhetetlenség

18.

18.1 A testületek határozathozatalában nem vehet részt az a személy, aki vagy akinek közeli hozzátartozója, élettársa a határozat alapján kötelezettség vagy felel?sség alól mentesül, bármilyen más el?nyben részesül, illetve a megkötend? jogügyletben egyébként érdekelt. Nem min?sül el?nynek a cél szerinti juttatások keretében a bárki által megkötés nélkül igénybe vehet? nem pénzbeli szolgáltatás, valamint a tagsági jogviszony alapján nyújtott, az Alapszabálynak megfelel? cél szerinti juttatás.

18.2 Nem lehet az Egyesület elnöke, elnökségi tagja, felügyel? bizottsági és fegyelmi bizottsági tagja az a személy, aki:

  1. olyan civil szervezetnél, amely jogutód nélkül sz?nt meg – annak megsz?ntét megel?z? két évben legalább egy évig töltött be vezet? tisztséget- úgy, hogy az állami adó- és vámhatóságnál nyilvántartott adó- és vámtartozását nem egyenlítette ki;
  2. az Egyesülettel a megbízatásán kívüli más tevékenységre irányuló munka- vagy munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban áll;
  3. az Egyesület cél szerinti juttatásaiból részesül – kivéve a bárki által megkötés nélkül igénybe vehet? nem pénzbeli szolgáltatásokat – illetve;
  4. a b.) – c.) pontokban meghatározott személy hozzátartozója;
  5. amellyel szemben az állami adó- és vámhatóság jelent?s összeg? adóhiányt tárt fel;
  6. amellyel szemben az állami adó- és vámhatóság üzletlezárás intézkedést alkalmazott, vagy üzletlezárást helyettesít? bírságot szabott ki;
  7. amelynek adószámát az állami adó- és vámhatóság az adózás rendjér?l szóló törvény szerint felfüggesztette, illet?leg törölte.
  8. Az a), e), f), g) pontoknál a tiltás az eseményt?l számított három évre vonatkozik.

18.3 A vezet? tisztségvisel?vel szembeni követelmények és kizáró okok:

  1. Vezet? tisztségvisel? az a nagykorú személy lehet, akinek cselekv?képességét a tevékenysége ellátásához szükséges körben nem korlátozták.
  2. A vezet? tisztségvisel? ügyvezetési feladatait személyesen köteles ellátni.
  3. Nem lehet vezet? tisztségvisel? az, akit b?ncselekmény elkövetése miatt joger?sen szabadságvesztés büntetésre ítéltek, amíg a büntetett el?élethez f?z?d? hátrányos következmények alól nem mentesült.
  4. Nem lehet vezet? tisztségvisel? az, akit e foglalkozástól joger?sen eltiltottak. Akit valamely foglalkozástól joger?s bírói ítélettel eltiltottak, az eltiltás hatálya alatt az ítéletben megjelölt tevékenységet folytató jogi személy vezet? tisztségvisel?je nem lehet. Az eltiltást kimondó határozatban megszabott id?tartamig nem lehet vezet? tisztségvisel? az, akit eltiltottak a vezet? tisztségvisel?i tevékenységt?l.

18.4 A Felügyel? bizottság tagja az a nagykorú személy lehet, akinek cselekv?képességét a tevékenysége ellátásához szükséges körben nem korlátozták. Nem lehet a Felügyel? bizottság tagja, akivel szemben a vezet? tisztségvisel?kre vonatkozó kizáró ok áll fenn, továbbá, aki, vagy akinek a hozzátartozója, a jogi személy vezet? tisztségvisel?je.

 

Vegyes rendelkezések

19.

Az Egyesület tagja a Sporthorgász Egyesületek Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Szövetségének.

Az Egyesület bírósági nyilvántartásba vétellel jön létre.

 

20.

Az Egyesület politikai tevékenységet nem folytat, politikai pártoktól független, azoktól támogatást nem fogad el, és pártokat a maga részér?l semmilyen formában nem támogat, továbbá országgy?lési képvisel?jelöltet nem állított és nem támogatott a választásokon, és a továbbiakban sem fog.

 

21.

A jelen okiratban nem szabályozott kérdésekre egyrészt az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek m?ködésér?l és támogatásáról  szóló 2011. évi CLXXV. törvény valamint a 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvr?l rendelkezései az irányadóak.

A módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt Alapszabályt a 2016. május 13. napján megtartott közgy?lés 32/2016(V.13.) határozatával elfogadta, és az elfogadás napján lép hatályba.

Kelt: Apagy, 2016. május 13.

 

 

 

Egyesület elnöke Egyesület titkára

 

Záradék:

 

A létesít? okirat egységes szerkezetbe foglalt  szövege megfelel a létesit? okirat-módosítások  alapján hatályos tartalmának.

 

Apagy, 2016. május 13.

 

Egyesület elnöke